BLOG

Konkurencja – czy warto się z nią porównywać?
Czy w tym, co robimy, musi być rywalizacja? Czy zawsze trzeba się orientować, co robi konkurencja, i się do tego odnosić? Tego typu pytania zaczęły

Czego możemy nauczyć się od Elona Muska?
Co powoduje, że niektórzy twórcy biznesów odnoszą nieustanne sukcesy? Odpowiedź jest jedna – ich sposób myślenia. Okazuje się, że każdy z nich ma ukształtowany sposób

Rola HR-u w tworzeniu strategii firmy
Od kilku lat nasza firma, Discover Strategy, zajmuje się prowadzeniem szkoleń dotyczących myślenia strategicznego. Organizujemy również narady strategiczne, które pomagają zdiagnozować najistotniejsze problemy stojące przed

Jak powstają pomysły – czyli jak być kreatywnym?
Rozwiązując problemy biznesowe, musimy zmierzyć się z kwestią kreatywności. Niektóre osoby uważają, że nie są kreatywne, i wycofują się z procesu generowania pomysłów. Polega się

Jak zwalczać błędy w myśleniu?
W ostatnich postach poruszyłem problem błędów poznawczych, z którymi muszą radzić sobie menedżerowie. W artykule Ciche narady sposobem na ograniczoną kreatywność omówiłem efekt aureoli, inaczej

Zmień reguły gry
Coraz silniejsza konkurencja rodzi potrzebę tworzenia nowych rynków lub nowych rozwiązań na ustalonych rynkach. Odróżnianie się to klucz do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Dlatego też Strateg