BLOG
Ciche narady sposobem na ograniczoną kreatywność
Podczas narad ulegamy, często całkiem nieświadomie, wpływom różnych błędów poznawczych. Efekt aureoli, inaczej zwany efektem halo, to błąd poznawczy polegający na zawyżeniu oceny wypowiedzi nadawcy
Jak identyfikować szanse biznesowe?
Walt Disney wpadł na pomysł stworzenia Magic Kingdom podczas rodzinnych wakacji w Kopenhadze, gdy odwiedzał park rozrywki Ogrody Tivoli. Projekt ten uznał za szansę i
3 kluczowe pytania strategiczne – przypadek firmy NESPRESSO
Case ilustruje koncepcje przedstawione w poprzednim artykule, zatytułowanym 3 kluczowe pytania strategiczne. Ostatnio przedstawiliśmy koncepcję, zgodnie z którą strategia sprowadza się do odpowiedzi na 3
Dialog – klucz do innowacji
Tworzenie strategii wymaga nieustanego badania szerokiego kontekstu, w jakim znajduje się organizacja, w poszukiwaniu ważnych informacji i aby poszerzyć wiedzę. Prowadzi to do odkrywania kluczowych
3 kluczowe pytania strategiczne
Strategia sprowadza się do odpowiedzi na 3 kluczowe pytania strategiczne: Kto powinien być naszym klientem? Co powinniśmy oferować (produkty/usługi)? Jakie działania powinniśmy wykonywać? Odpowiedź
Zła strategia – najważniejsze cechy
Jest oczywiste, że osoby odpowiedzialne za firmę powinny być skoncentrowana przede wszystkim na strategii. Tak powinno być, ale w zdecydowanej większości przypadków tak się nie