Wstęp do książki: „Dobra strategia zła strategia”

Ta książka jest nie tylko o strategii, ale jest także strategiczna, gdyż proponuje zakwestionowanie przyjmowanych dotychczas prawd. Jest strategiczna, gdyż odpowiada na najważniejsze wyzwanie, z jakim borykają się firmy – jaką metodologię tworzenia strategii wybrać, tak aby wypracowana strategia poprowadziła naszą firmę drogą rozwoju.

Po przeczytaniu tej książki, drogi Czytelniku, już nic nie będzie takie samo.

Czytaj dalej

How to think differently?

Mikołaj Kopernik mistrzem reframingu

Celem myślenia strategicznego jest projektowanie nowej rzeczywistości biznesowej. Procesy, które mają prowadzić do innowacji w tym obszarze często są przedstawiane w sposób uproszczony. Jednak istota innowacji strategicznej nie jest prosta i jasna, gdyż dotyczy przyszłości. A przyszłość jest nieznana, co nie znaczy, ze nie możemy jej projektować i na nią wpływać.

Jednym z umysłowych procesów prowadzących do transformacji biznesu jest reframing, czyli przeformułowanie.

Reframing polega na umiejętności spojrzenia na siebie, na problem, na sytuację z różnych punktów widzenia, aby zobaczyć dzięki temu nową, inną rzeczywistość. Proces ten polega na wykraczaniu poza obecny punkt widzenia i nadawania tej samej sytuacji nowego znaczenia.

Czytaj dalej